Sifu: ένα νέο παιχνίδι πολεμικών τεχνών
από τον Παναγιώτη Νηφόρο
Ένα από τα παιχνίδια που ξεχώρισαν από το live streaming event, State Of Play της Sony, είναι το Sifu. Φαίνεται να επιφυλάσσει στους παίκτες, θιασώτες και λάτρεις των πολεμικών τεχνών ένα υποσχόμενο παιχνίδι. Αν και μόλις ανακοινώθηκε εδώ και δύο εβδομάδες η κυκλοφορία του, οι επιρροές του από τις πολεμικές τέχνες και τις αντίστοιχες ταινίες δράσης είναι κάτι περισσότερο από εμφανείς. Αν και μπορεί να θυμίζει ένα άλλο πρόσφατο του είδους, το Absolver, με το οποίο έχουν κοινά στοιχεία, αφού υπογράφονται από τον ίδιο developer Sloclap, είναι ιδιαίτερο, διότι αναδεικνύει και στηρίζεται κυρίως στην single player εμπειρία δράσης. Η προσωπική συμμετοχή αναπτύσσεται μάλιστα σε τέτοιο βαθμό κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, σαν να βλέπουμε τους ίδιους τους παίκτες να μεταμορφώνονται βαθμιαία σε δασκάλους του kung fu!
Η ιστορία ξεδιπλώνεται με τον Sifu (που σημαίνει δάσκαλος στα κινέζικα και sensei αντίστοιχα στα ιαπωνικά) να αντιμετωπίζει τους παίκτες ως μαθητευόμενους του kung fu που ζητούν εκδίκηση. Υποκινούνται από τη στιγμή που οι οικογένειές τους δολοφονούνται μυστηριωδώς. Ξεκινούν την αναζήτηση των δολοφόνων σε διάφορα σημεία κάπου σε μια φανταστική κινεζική πόλη, σε δρόμους όπου κυριαρχούν ανελέητες συμμορίες, σε φανταστικούς πύργους μέχρι τα σύννεφα, διαμορφώνοντας μια ατμόσφαιρα εκπληκτικού μυστηρίου και τρόμου.
Να σημειώσουμε ότι ένα μαγικό μενταγιόν προστατεύει τον κάθε χαρακτήρα από τον θάνατο και το τίμημα δεν είναι άλλο από την ίδια του τη ζωή. Κάθε θάνατος σημαίνει ότι ο μαθητής μεγαλώνει. Γίνεται, όμως, σοφότερος και επομένως, αυξάνονται και οι ικανότητές του προκειμένου να πετύχει τον στόχο που έχει θέσει. Οι παίκτες μπορούν να βιώσουν αυτό το παράξενο ταξίδι του παιχνιδιού στις πλατφόρμες PS5, PS4 και PC (μέσω του Epic Games Store) σε μια μη καθορισμένη ημερομηνία μέχρι στιγμής.
Παρατηρούμε ότι οι παίκτες πολεμούν τους εχθρούς με όλα τα μέσα, με γροθιές, με τα πόδια με ό, τι αυτοσχέδια εργαλεία βρουν (όπως μπουκάλια και σωλήνες) στο συγκεκριμένο περιβάλλον. Αυτά άλλωστε είναι καθοριστικά όταν σχηματίζονται οι αντίπαλες ομάδες. Οι παίκτες, μάλιστα, εάν τοποθετηθούν με ευελιξία, κερδίζουν πλεονέκτημα και υπερβαίνουν όλες τις προβλεπόμενες πιθανότητες.
Είναι προφανείς οι επιδράσεις μέσα από το τρέιλερ στον σχεδιασμό του παιχνιδιού από το kung fu και τις ταινίες πολεμικών τεχνών. Σε συνέντευξή τους στο IGN, οι συνιδρυτές του Studio, Pierre Tarno και Jordan Layani αναφέρθηκαν στον Jackie Chan, στην ταινία πολεμικών τεχνών του Χονγκ Κονγκ, The Prodigal Son, του 1981 και σε άλλες ταινίες πολεμικών τεχνών, όπως το The Raid.
Το παιχνίδι αντλεί κυρίως από την προσωπική εμπειρία. Ο Layani και άλλα μέλη της ομάδας ανάπτυξης, στην πραγματικότητα ασκούν το Bak Mei Kung Fu, το οποίο προσδίδει αναμφίβολα στη δράση του παιχνιδιού μια αίσθηση αυθεντικότητας. Η ιδέα του «θανάτου» και της επιστροφής σε μεγαλύτερη ηλικία, ενώ γίνεσαι σοφότερος χάρη στους μηχανισμούς ωρίμανσης που επέρχεται με τον χρόνο, εμπνέεται από τη φιλοσοφία του kung fu για την απόκτηση της απόλυτης κυριαρχίας μέσω της πρακτικής. Δεν αρκεί ένα βιβλίο για να βελτιώσουν οι παίκτες τις δεξιότητές τους. Η διαρκής αυτοβελτίωση περνά μέσα από τα πολλά χρόνια που απαιτούνται για να αποκτήσει κανείς την κυριαρχία μιας πολεμικής τέχνης.
Πηγή: screenrant.com