Shoji Morimoto: Παροχή υπηρεσιών συντροφικότητας

από τον Παναγιώτη Νηφόρο


1

Ο Shoji Morimoto αποτελεί μια άκρως ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα περίπτωση για την ιαπωνική κοινωνία. Ως βασική δραστηριότητα βιοπορισμού έχει την πρόσληψή του ως συνοδός σε γαμήλιες ή παραδοσιακές τελετές από ανθρώπους που έχουν την ανάγκη να μοιράζονται με κάποιον τις σκέψεις ή τα συναισθήματά τους. Αυτή η προσφορά του που δίδεται μάλλον αβίαστα, τον βοηθά να κερδίζει πολλά χρήματα.

Σύμφωνα με το Oddity Central, ο Shoji μετατράπηκε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από άσημος άνεργος του Tokyo σε διάσημο χαρακτήρα στο Twitter με 270.000 followers, με εμφανίσεις στην τηλεόραση και συνεντεύξεις σε περιοδικά, ενώ βιβλία του κυκλοφόρησαν και στο Amazon.

Ο Morimoto έγινε γνωστός για το μοναδικό αυτό επάγγελμα. Δεν κάνει σχεδόν τίποτα από το να συναντά αγνώστους, να ακούει τις ιστορίες τους ή να είναι δίπλα τους όταν τον χρειάζονται. Υπό μια έννοια, ο Shoji διαθέτει τον εαυτό του στην υπηρεσία των άλλων. Τους ενημερώνει εκ των προτέρων ότι δεν προτίθεται να κάνει τίποτα περισσότερο από το να γευματίζει μαζί τους και να τους χαρίζει τη συντροφιά του. 

2

Σύμφωνα με τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, ο Shoji Morimoto υπήρξε υποδειγματικός φοιτητής με μεταπτυχιακό από το διάσημο Πανεπιστήμιο της Osaka. Μετά την αποφοίτησή του, εργάστηκε ως επιμελητής βιβλίων σε εκδοτική εταιρεία. Το 2017 ύστερα από 3 χρόνια δουλειάς, αποφάσισε να τα παρατήσει, γιατί ένιωθε ότι  αυτή η δουλειά δεν τον ικανοποιούσε. Μάλιστα, σε πρόσφατη συνέντευξη του το 2020, ισχυρίστηκε ότι έφυγε από τον χώρο των εκδόσεων, αφού διάβασε ένα βιβλίο για τον Γερμανό φιλόσοφο Friedrich Nietzsche που του άλλαξε εντελώς την οπτική του για την ίδια τη ζωή.

«Πήγα στο κολέγιο και αποφοίτησα, γιατί το έκαναν όλοι γύρω μου. Απλώς παρασύρθηκα χωρίς να το σκεφτώ. Σπάνια ζω αναπτύσσοντας τις δικές μου επιλογές.», δηλώνει ο Shoji και κάνει μια αιφνιδιαστική ανακοίνωση στο Twitter: «Άνθρωποι που δεν νοικιάζουν». Έτοιμος αν κάποιος τον χρειαστεί να κάνει κάποια απλά πράγματα μαζί τους, όπως να παρακολουθεί τις κερασιές να ανθίζουν, να τις ακούει να μιλάνε ή απλά να είναι παρών και να κάθεται δίπλα στους ανθρώπους που του το ζητούν. Οι πελάτες θα πρέπει να πληρώσουν για ταξίδια, φαγητό και ποτά, εφόσον υπάρχουν. 

3

Η ιδέα του Shoji είχε ως αποτέλεσμα μια αναπάντεχη επιτυχία στα social media. Ο λογαριασμός του στο Twitter αυξήθηκε πολύ γρήγορα, φτάνοντας στους 270.000 διαδικτυακούς ακόλουθους. Το όνομα του έγινε γρήγορα δημοφιλές και αναγνωρίσιμο. Η επιχείρηση “αυτοενοικίασης” που έχει στήσει, ευνοήθηκε ιδιαίτερα. Aπασχολείται σε εβδομαδιαία βάση, φεύγοντας από το σπίτι καθημερινά από τις 8:30 το πρωί έως τις 10 το βράδυ.

Ο Shoji δεν επιβάλλει πρόσθετες χρεώσεις στους πελάτες, εκτός από τα έξοδα ταξιδιού και φαγητού. Ωστόσο, πολλοί επέμεναν να τον πληρώνουν περισσότερα. Στην αρχή ήταν διστακτικός, αλλά μετά εξοικειώθηκε και κατέληξε να παίρνει αξιοσημείωτα ποσά από τους πελάτες. Για παράδειγμα, όταν ένας επισκέπτης τον καλούσε σε ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων για να μιλήσουν, του άρεσε να μιλά για τη δουλειά του, ίσως και για τρεις ολόκληρες ώρες. 

Υπήρξε επίσης περίπτωση που μια γυναίκα που μόλις είχε κάνει αίτηση διαζυγίου, του ζήτησε να παρευρεθεί σε ένα πάρτι επειδή δεν ήθελε να πάει με τους φίλους της. Ο πελάτης έγραψε: «Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Απλώς θέλω δίπλα μου κάποιον που δεν είναι συγγενής, φίλος, εραστής μου, αυτοί που δεν με γνωρίζουν». Πριν αναλάβει τη δουλειά, ο Shoji είπε στον πελάτη ότι δεν είχε ιδιαίτερες δεξιότητες, ούτε ήθελε πραγματικά να το κάνει. Το μόνο που μπορούσε ήταν να είναι εκεί, να ακούει, να δίνει σύντομες απαντήσεις και να περπατά μαζί τους. Εκτός από αυτό, δεν έκανε τίποτα άλλο.

Ο Shoji επιμένει ότι είναι ηθικός εργαζόμενος. Ποτέ δεν πέρασε τα όρια, δεν έκανε ποτέ κάτι που να επηρεάζει τον πελάτη. Και αντίστροφα, περιμένει επίσης από τους πελάτες να σέβονται τις αρχές εργασίας του. 

4

Η υπηρεσία συντροφικότητας δεν είναι κάτι καινούργιο στην Ιαπωνία. Ο Shoji την παρέχει με τρόπο μοναδικό και μάλιστα, έχει εμπνεύσει και τηλεοπτική εκπομπή που προβλήθηκε από τον Απρίλιο του 2020 με το δικό του moto “Άνθρωποι που δεν νοικιάζουν”, με τη συμμετοχή του ηθοποιού Takahisa Masuda. Αυτή η εκπομπή εστιάζει στη συγκεκριμένη υπηρεσία και στο πώς ο ιδιαίτερος αυτός επαγγελματίας αγγίζει τις ζωές των άλλων.

Και κάπου εδώ συνειδητοποιώ ότι το άρθρο αυτό είναι το τελευταίο για το 2021. Εύχομαι η νέα χρονιά να φέρει υγεία, λιγότερο δυσάρεστες και περισσότερες δημιουργικές στιγμές, με διάθεση πραγματοποίησης όσων επιθυμούμε και σχεδιάζουμε. Καλό 2022!

 

 

Πηγή: aubtu.biz