Review: Neon Genesis Evangelion Part 2 (The Twist Part)
Στο πρώτο μέρος συζητήσαμε το Anime Neon Genesis Evangelion ως κομμάτι τέχνης και σαν μια ενδιαφέρουσα ιστορία που ακολουθεί μια σύνθετη πλοκή. Τώρα θα συγκεντρώσουμε μερικά κομμάτια από την βάση της ιστορίας αυτής και θα τα αναλύσουμε από μια ψυχολογική και διαστρεβλωμένη προοπτική.
Όπως αναφέρθηκε στην επανεξέταση, τα Eva είναι ρομπότ που ο κύριος πρωταγωνιστής μπορεί να οδηγήσει για να σώσει το Τόκιο-3 από την απόλυτη καταστροφή των Angels. Αυτό απλά δεν συμβαίνει. Βλέπετε, αργότερα στη σειρά μαθαίνουμε ότι τα Angels δεν είναι εκεί για να καταστρέψουν την πόλη, αλλά για να πλησιάσουν στον Adam, τον main Angel που είναι τοποθετημένος σε έναν τοίχο με ένα πολύ σπάνιο όπλο κάτω από το έδαφος. Επίσης, τα Εvas δεν είναι μόνο μηχανικά σώματα, αλλά είναι και τα ίδια Angels που έχουν χάσει τη συνείδηση τους.
Τα περισσότερα από αυτά τα σύμβολα προέρχονται από το χριστιανικό βιβλίο Γένεση και πολλές εβραϊκές λαϊκές παραδόσεις. Σε αντίθεση με τον Χριστιανισμό, έχουμε ένα άλλο μέλος του βιβλίου Genesis, τη Lilith, που ήταν η πρώτη γυναίκα δίπλα στον Αδάμ, αλλά ήταν πολύ έξυπνη και εκδιώχθηκε από τον Παράδεισο. Με τον ίδιο τρόπο ο Adam απαγορεύεται να συνδεθεί με την Εύα, που δεν γνωρίζουμε ακόμα ποια είναι σε αυτό το σημείο της σειράς.
Τώρα θα πάμε στο επόμενο μέρος του μυστηρίου, εδώ θα αντιληφθείτε όλες τις πληροφορίες που συνδυάζονται. Υπάρχουν 2 επεισόδια στην αρχική σειρά που ονομάζονται από ορολογίες με τις οποίες ο Freud εξέφραζε την ανθρώπινη συμπεριφορά. Ο πρώτος ονομάζεται "Το δίλλημα του σκαντζόχοιρου". Ο σκαντζόχοιρος ψάχνει για ζεστασιά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπως κάνουν τα περισσότερα θηλαστικά, αλλά όταν πλησιάζει ο ένας στον άλλο, τρυπιούνται από τα αγκάθια τους. Έτσι, έχουν 2 επιλογές: είτε μένουν κοντά και βλάπτουν τους εαυτούς τους είτε προτιμούν να μάθουν πώς να μένουν μόνοι τους. Αυτό είναι κατά βάση πώς αντιδρούν οι άνθρωποι σε περιπτώσεις είτε αγάπης, όταν χωρίζουν, ή μίσους, όταν χάνουν κάτι.
Βλέπουμε σαφώς την Captain Katsuragi να ενεργεί έτσι, όπως κι άλλοι δύο κύριοι πρωταγωνιστές μας, ο Sinji και η Asuka. Ωστόσο, το τρίτο μας παιδί, η Rei, δεν ενεργεί με αυτόν τον τρόπο στην κύρια σειρά. Αυτή η κλιμάκωση έπληξε ένα άλλο ξεχασμένο σημείο στην κριτική μου. Ο Ρέι είναι ένας κλώνος, όχι ένας πραγματικός άνθρωπος, απλά ένα σκάφος που κρατά μία ψυχή και δεν την κατέχει. Έτσι κινούμαστε στη δεύτερη ορολογία του Freud στο anime "The oral stage". Το προφορικό στάδιο είναι η εποχή που οι μητέρες μας, μας θήλαζαν και ο ψυχολόγος πιστεύει ότι έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στη ζωή μας. Εάν μια μητέρα σταματήσει να θηλάζει το παιδί της πολύ σύντομα, γίνεται απομακρυσμένο και δεν μπορεί να εκφράσει σωστά τα συναισθήματα. Από την άλλη πλευρά, αν ο θηλασμός είναι υπερβολικός για πολύ καιρό, τότε το παιδί γίνεται υπερβολικά εξαρτημένο από τη μητέρα και τους άλλους γύρω από αυτό.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όταν οι Asuka ή Shinji εισέρχονται στα ρομπότ της Eva, λειτουργούν τέλεια. Έχουν χάσει τις μητέρες τους με τρομερούς τρόπους και τώρα που οι ψυχές τους είναι δεσμευμένες στα Evangelions, τα παιδιά εξαρτώνται και από τα δύο. Και, αντιθέτως, αυτός είναι ο κύριος λόγος που βλέπουμε ότι η Rei έχει τόσα πολλά προβλήματα με το δικό της ρομπότ. Δεν έχει την ψυχή της μητέρας της εκεί επειδή δεν έχει μάνα. Το ρομπότ, που είναι κρυφά ένα Angel αντιδρά περίεργα κυρίως μαζί της επειδή καταλαβαίνει ότι το σώμα που μπαίνει στο εσωτερικό του δεν έχει ψυχή, δεν είναι ζωντανό και ποτέ δεν ήταν ζωντανό. Η Ρέι είναι ένας κλώνος, ένα βάζο για πολλές ψυχές για να την κρατήσουν ζωντανή, που δεν ανήκουν σε αυτήν.
Στο τέλος της σειράς αντιλαμβανόμαστε τη στιγμή που ο Rei και ο Adam ενώνονται σε έναν Θεό, ο τέλειος συνδυασμός ανδρός και γυναικός και τώρα ελπίζω να έχετε καλύτερη κατανόηση γιατί!