Play the novel: Amplitude

Ένα review από τη Σοφία Παπαδόγγονα

ending

Πάμε πίσω στο 2017 και σε ένα πολύ καλοδουλεμένο visual novel της εταιρίας Ceylon Entertainment. Είναι μεσαίου μεγέθους (10-30 ώρες), έχει 5 διαφορετικά endings με 12 πιθανές ρομαντικές επιλογές και πάνω από 150 CGs, που πιστέψτε με είναι πάρα πολλά, και δίνεται του φύλου στην αρχή του παιχνιδιού. Πρόκειται για ένα συνδυασμό μυστηρίου, επιστημονικής φαντασίας και romance, με αρκετά κωμικά στοιχεία.

 

Plot

amplitude dead plot

Η ιστορία διαδραματίζεται το 2121, σε μια ιδιαίτερα εξελιγμένη εποχή όπου η τεχνολογία ελέγχει και ορίζει την κοινωνία. Πλέον, φυσιολογικοί θεωρούνται οι μεταλλαγμένοι, δηλαδή άνθρωποι με υπερφυσικές ικανότητες. Στην αρχή του παιχνιδιού επιλέγεις τον χαρακτήρα σου, Adam ή Eve, ο οποίος δολοφονείται από μια μυστηριώδη φιγούρα. Στο μεταίχμιο μεταξύ θανάτου και μεταθανάτιου ζωής, μια γυναίκα προφέρεται να σε επαναφέρει, ώστε να βρεις τον δολοφόνο σου, με αντάλλαγμα να της βρεις ένα μενταγιόν. Προφανώς, για να υπάρξει και το παιχνίδι, συμφωνείς και ξυπνάς στο σώμα του Jon ή της Katy, ενός εφήβου που πρόσφατα αυτοκτόνησε, καθώς δεν ήταν μεταλλαγμένος και δεν θα μπορούσε άλλωστε να επιβιώσει στην κοινωνία.

 

Characters

characters

Οι χαρακτήρες από του πρωταγωνιστές μέχρι τους βασικούς, αλλά και δευτερεύοντες (και τριτεύοντες θα έλεγα, γιατί πραγματικά έχει πολλούς χαρακτήρες), έχουν τρομερή ποικιλομορφία. Τους περισσότερους δεν θα τους χαρακτήριζα και ιδιαίτερα συμπαθείς, με την έννοια ότι σίγουρα δεν θα ήθελα να τους γνώριζα στην πραγματική ζωή, καθώς είναι κάπως «σκληροί». Τονίζω βέβαια ότι είναι μια εποχή στην οποία όλα ελέγχονται μέσω της τεχνολογίας και όποιος δεν θεωρείται «χρήσιμος» αποβάλλεται από την κοινωνία. Σίγουρα πάντως είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντες.

Το μειονέκτημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι χαρακτήρες είναι πάρα πολλοί, που φαντάζει λίγο χαοτικό. Κάποιοι συνεισφέρουν στην πλοκή για λίγες μόνο γραμμές. Κάποιοι άλλοι που έχουν πραγματικά πολύ καλή δομή, δεν αποτελούν καίριο χαρακτήρα. Γενικά, θεωρώ ότι είτε θα έπρεπε να κόψουν μερικούς και να δώσουν μεγαλύτερη βάση και προσοχή σε όσους πραγματικά χρειάζονται, είτε θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερης διάρκειας το παιχνίδι, ώστε να μπορούν να ενσωματωθούν όλοι αρμονικά στην πλοκή.

 

Gameplay

map

Όσον αφορά το gameplay, δεν πρόκειται για παράδειγμα κλασικού visual novel. Έχουν πραγματικά ενσωματώσει πολλά διαδραστικά στοιχεία, όπως stat raising, point-and-click αντικείμενα, ένας εκτενής χάρτης της πόλης και ανταλλαγή μηνυμάτων με τους άλλους χαρακτήρες. Τα skills ανεβαίνουν με το διάβασμα και τη συμμετοχή σε δραστηριότητες. Στον ελεύθερο χρόνο μπορείς να επισκεφθείς διάφορα μέρη, να μιλήσεις με άλλους χαρακτήρες, να βρεις δουλειά part-time, αλλά και να κάνεις διάφορα side quest. Το σύνολο αυτών των επιλογών επηρεάζουν το ending στο οποίο καταλήγεις.

Γενικά το stat-raising είναι ένα χαρακτηριστικό που προσωπικά δεν το βρίσκω ευχάριστο, ειδικά μετά το playthrough. Γι’ αυτό οι δημιουργοί του Amplitude έχουν προνοήσει και έχουν βγάλει ένα cheat με το οποίο μπορείς να το απενεργοποιήσεις. Βέβαια, οι δραστηριότητες είναι τόσο καλοστημένες, χωρίς να σου δίνουν την αίσθηση της ανούσιας, συνεχούς επανάληψης, οπότε δεν προτείνω τη χρήση του cheat.  

Το σύνολο όλων αυτών των επιλογών που σου δίνονται, όμως, κάνουν το παιχνίδι κάπως χαοτικό. Είναι αυτονόητο πως δεν μπορείς να δεις το σύνολο των πληροφοριών παίζοντας μία ή δυο φορές. Θέλει αρκετά replay για να ξεκλειδώσεις λεπτομέρειες και CGs, αν και το true ending είναι σχετικά εύκολο να επιτευχθεί.

 

Overall

header

Σίγουρα πρόκειται για ένα visual novel που προτείνω, χωρίς να λέω ότι είναι τέλειο. Η έκταση της ιστορίας, οι επιλογές και τα επί τω πλείστων όμορφα CGs, δύσκολα βρίσκονται από μία ανεξάρτητη indie εταιρία και πόσο μάλλον στην τιμή που δίνεται. Θέλει αρκετή δουλειά ακόμα ώστε η πλοκή και οι πληροφορίες να μπουν σε μία τάξη. Νομίζω ότι η λέξη χαοτικό περιγράφει ακριβώς το τι συμβαίνει, αν και προσωπικά θεωρώ την ιδέα και την προσπάθεια εκπληκτική. Ένα τίμιο 7,5 το παίρνει με την αξία του κρίνοντας όσο πιο αντικειμενικά γίνεται. (That’s a first)