Οι γυναίκες gamers δυναμώνουν την αγορά του gaming
από τον Παναγιώτη Νηφόρο
Με βάση τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, παρατηρείται στην Ασία, κυρίως στην Κίνα, την Ινδία και την Ιαπωνία, αύξηση των γυναικών που ασχολούνται φανατικά με τον χώρο του gaming. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Google, η γυναικεία κοινότητα του gaming ανέβηκε κατά 19% το 2019. Η Ασία κυριαρχεί στη συγκεκριμένη σφαίρα δραστηριοτήτων, αριθμώντας το 48% του μεριδίου των εσόδων παγκοσμίως.
Ο Rohini Brushan δηλώνει στο Google Asia Pacific “Μεταξύ των εκατομμυρίων gamers που καταγράφονται κάθε χρόνο, οι γυναίκες συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση αυτή.”
Πολλοί είναι οι παράγοντες που σχετίζονται με την άνοδο αυτή, με τις ιστορίες να γίνονται πιο περιεκτικές και τη συνδεσιμότητα να βελτιώνεται σε ολόκληρη την περιοχή.
Για το 2019, ο αριθμός των γυναικών παικτριών αυξήθηκε κατά 38% στον πληθυσμό της Ασίας, σύμφωνα πάντα με τη Google που συνεργάζεται με έγκυρους αναλυτές της αγοράς. Για την Κίνα, αριθμούν το 45%, ενώ για την Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και τη Νοτιοανατολική Ασία 40%.
Παρατηρείται επίσης σημαντική αύξηση στις γυναίκες που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο. “Όλο και περισσότερες γυναίκες απολαμβάνουν να παίζουν στο κινητό τους τηλέφωνο, εκμεταλλευόμενες έτσι την ευκολία που τους παρέχει το περιβάλλον μιας τέτοιας συσκευής. Τα κινητά πλέον αποτελούν πολυσυσκευές για τους περισσότερους ανθρώπους”, αναφέρει ο Matt Brocklehurst, επικεφαλής των εφαρμογών και υψηλόβαθμο στέλεχος marketing της Google Asia Pacific.
Το Gaming αποδεικνύεται εξαιρετικά επικερδές, όχι μόνο για τις πασίγνωστες και καταξιωμένες εταιρίες του χώρου όπως η EA, η Activision και η Blizzard, αλλά επίσης και για τους καλύτερους παίκτες στον χώρο των e-sports. Οι κορυφαίες γυναίκες παίκτριες του ηλεκτρονικού αυτού αθλητισμού κερδίζουν συνεχώς τεράστια ποσά που ξεπερνούν ακόμη και τα 20 εκατομμύρια δολάρια, μέσα από τον συνδυασμό τόσο των χορηγιών όσο και των επάθλων.
Σήμερα αντιμετωπίζονται ως παίκτριες που μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά με τους εκατομμύρια ακόλουθους που τις παρακολουθούν πιστά όταν παίζουν διαδικτυακά το αγαπημένο τους παιχνίδι μέσω live streaming. Στην Ασία, ολόκληρες ομάδες και πρωταθλήματα απαρτίζονται από γυναίκες που αφήνουν σημαντικό στίγμα στην παγκόσμια σκηνή. Το γυναικείο πρωτάθλημα e-sports league αποτελεί το εθνικό gaming δίκτυο που βοηθά να ανέβουν οι επιδόσεις των γυναικών στον χώρο των e-sports.
Πριν 2 χρόνια, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Singtel ήταν χορηγός στο εν λόγω πρωτάθλημα. “Προσπαθούμε να ανεβάσουμε τη δημοφιλία των γυναικών παικτριών και να υποστηρίξουμε τις επαγγελματικές δυνατότητες, ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο αποδεκτό περιβάλλον, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα τον κόσμο γενικότερα ώστε να μοιραστεί το πάθος για το gaming” αναφέρει ο Cindy Tan, στέλεχος της εταιρείας.
Η επαγγελματίας παίκτρια Amanda Lim, 25 χρονών, μπήκε αρχικά στον χώρο του online gaming για να «δεθεί» με τον αδερφό της και τον θείο της. Μεταξύ άλλων αναφέρει “Τότε είναι που ερωτεύτηκα παράφορα το gaming. Οι γυναίκες στον χώρο αυτό είναι λιγότερο γνωστές, μα πιστεύω ότι χρόνο με το χρόνο αυτό θα αλλάξει και περισσότερες από εμάς θα αρχίσουν να παίζουν. Μπορούμε να είμαστε εξίσου δυνατές όπως οι άντρες”.
Η συγκεκριμένη επαγγελματίας παίκτρια ανήκει στη γυναικεία ομάδα We.Baeters που είναι γνωστή κυρίως στη Μαλαισία και στη Σιγκαπούρη.
Η πρώην επαγγελματίας παίκτρια Reia Ayuman έπαιζε κυρίως παιχνίδια ρόλων, όπως για παράδειγμα το Battle Royale, περίπου 6 ώρες καθημερινά. Οι θεατές του live streaming της προέρχονταν κυρίως από τις Φιλιππίνες, τη Μαλαισία και την Ινδονησία. Η ίδια παρατηρεί περισσότερες παίκτριες στο ίδιο το live streaming. “Αν και υπάρχουν κάποια πρωταθλήματα που δουλεύουν επάξια στην επαγγελματική σκηνή, η κοινωνία ακόμη και σήμερα πιστεύει ότι στις γυναίκες δεν αρέσει η ενασχόληση με αυτό τον χώρο. Επομένως δεν αποτελούμε τον βασικό στόχο της αγοράς.”
Ως επαγγελματίας παίκτρια έπαιρνε 4,000 δολάρια Σιγκαπούρης (2,800 Αμερικάνικα) το μήνα, κυρίως από χορηγίες. Πρόσφατα μάλιστα προσελήφθη από την εταιρεία Ubisoft και σήμερα δημιουργεί υλικό για τα ίδια τα παιχνίδια, με θέματα που ελκύουν περισσότερο τις γυναίκες.
H δεκαεννιάχρονη φοιτήτρια Valerie Ong ζει στη Σιγκαπούρη και παίζει από τρεις ως επτά ώρες την ημέρα, εξαρτάται βέβαια και από τις υποχρεώσεις της σχολής της. Ξεκίνησε παίζοντας το Call of Duty μετά την υποστήριξη της καλύτερής φίλης στον εθνικό διαγωνισμό, στις αρχές του 2020. “Ήταν πραγματικά ένα ιδιαίτερο συναίσθημα και αυτό γιατί ένιωσα ότι ο χώρος ήταν ανδροκρατούμενος και η φίλη μου ήταν η μόνη γυναίκα που μετείχε στο πρωτάθλημα. Ήταν κάτι το φοβερό και σίγουρα με ενέπνευσε να την παρακολουθώ να παίζει. Κατάφερε μάλιστα να βγάλει εκτός πολλούς από τους αντιπάλους της”.
Η κοινωνική πτυχή αγγίζει σημαντικά τη Valerie, παίζοντας με άτομα απ’ όλο τον κόσμο: "Μπορώ να παίξω online με άλλα άτομα και αυτό είναι πολύ διασκεδαστικό, αφού μπορούμε να γελάμε και να περνάμε καλά την ώρα που παίζουμε", αναφέρει μεταξύ άλλων.
Δυστυχώς υπάρχει και η αρνητική πλευρά στη νέα αυτή συνθήκη, της αύξησης δηλαδή των γυναικών gamers, αφού πολλές γυναίκες έχουν παρενοχληθεί διαδικτυακά. “Με ανέβασαν σε memes και επιπλέον υπήρξα θύμα σεξουαλικής διαδικτυακής παρενόχλησης. Όταν βγαίνεις μετά έξω, δημοσίως, γίνεσαι δακτυλοδεικτούμενη και πάντα υπάρχουν άτομα που σε μισούν και θα σε σχολιάσουν αρνητικά. Η gaming κοινότητα μπορεί να γίνει πολύ τοξική!”, προσθέτει η Reia Ayunan.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν οι χρήστες να επιλέγουν ένα username που δεν θα παραπέμπει στο αληθινό τους όνομα ή σε κάποιο ανάλογο στοιχείο πληροφορίας όταν φτιάχνουν διαδικτυακούς λογαριασμούς και προφίλ.
Και σε αυτό τον χώρο, λοιπόν, οι γυναίκες διεκδικούν την ισότητα, την αποδοχή και την ανάδειξη των ικανοτήτων τους. Ας ευχηθούμε χρόνο με το χρόνο να αποκτούν όλο και περισσότερο έδαφος, γιατί αφενός είμαστε ήδη στον 21ο αιώνα και αφετέρου οφείλουμε, οι άνδρες παίκτες να αποτινάσσουμε τα όποια στερεότυπα και να αναγνωρίζουμε την αυτονομία και τη δυναμική των γυναικών.
Πηγή: bbc.com