NiGHTS into Dreams...: 25 χρόνια απαράμιλλης μαγείας
από τον Παναγιώτη Νηφόρο
To NiGHTS into Dreams... έκλεισε τη Δευτέρα τα 25 του χρόνια. Ένα φανταστικό παιχνίδι που δεν απέκτησε ποτέ την αναγνώριση που του άξιζε, αφού κυκλοφόρησε στο «αδικοχαμένο» SEGA Saturn. Ας επιχειρήσουμε μια αναδρομή για να θυμηθούν οι παλαιοί και να μάθουν οι νεότεροι.
Το Sonic the Hedgehog από το 1991 ταυτίστηκε με τη SEGA. Ωστόσο, στο Saturn, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, δεν συναντάμε τον δημοφιλή σκαντζόχοιρο σε κάποιο βασικό παιχνίδι. Αντιθέτως, η Sonic Team (δημιουργική ομάδα για το Sonic) είχε ήδη εργαστεί σκληρά για την ανάπτυξη ενός εντελώς νέου παιχνιδιού που τελικά έμοιαζε με τις προσπάθειες του Sonic για το Mega Drive (Genesis στην Αμερική). H διαφορά ήταν ότι το παιχνίδι επικεντρώνεται στην άνοδο του ήρωα στον ουρανό που πετάει μέσα από δαχτυλίδια, αντί να τρέχει μέσα από βρόχους, να πηδάει σε εφαλτήρια και να απορροφά φυσαλίδες αέρα για να αποφύγει έναν νευρικό θάνατο που τον πνίγει μέσα στο νερό. Το παιχνίδι αυτό δεν ήταν άλλο από το NiGHTS into Dreams...
Το παιχνίδι στο σύνολό του ήταν θεαματικό, ζωντανό και ελκυστικό, με γραφικά που για την εποχή τους ήταν προηγμένα. Η μουσική επένδυση αποτελούσε κόσμημα για την 32-bit εποχή. Ένα soundtrack που αναμφίβολα αξίζει την προσοχή όλων.
Η σύμπραξη για το εν λόγω soundtrack υπογράφεται από τον Naofumi Hataya (συνθέτη του εξίσου εντυπωσιακού Sonic CD στην Ιαπωνική του έκδοση), την Tomoko Sasaki και τον Fumie Kumatani (γνωστό αργότερα για τη δουλειά του στο Sonic Adventure και σε άλλα παιχνίδια). Το Gameplay άνετο και ευχάριστο, ενθαρρύνοντας μάλιστα τον παίκτη να επιχειρήσει πολλαπλά Playthroughs, αφού δοκιμάζεται ταυτόχρονα και στην τελειοποίηση των runs. Οπότε μιλάμε για ένα παιχνίδι που διέθετε όλα εκείνα τα συστατικά που του επέτρεπαν να εδραιωθεί και να πετύχει. Η εμπειρία με αυτό το παιχνίδι είχε κάτι το ιδιαίτερο. Αν και τα backgrounds και τα character models ήταν 3D, το παιχνίδι παιζόταν σαν 2D. Συνοδευόταν από ένα ειδικό 3D χειριστήριο για το Saturn, το όποιο είχε και αναλογικό μοχλό για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν σχετικά πρωτοπόρα, όντας η δεύτερη κονσόλα στην οποία μπαίνει ο αναλογικός μοχλός. Η πρώτη ήταν το Neo Geo CD το 1994 και βεβαίως το 1997, η Sony εισάγει για πρώτη φορά τον αναλογικό μοχλό στο χειριστήριο της για το PlayStation.
Η ιστορία του παιχνιδιού επικεντρώθηκε στα όνειρα δύο εφήβων, του Elliot και της Claris, οι οποίοι μεταφέρονται στη Nightopia (στα όνειρά τους) και απελευθερώνουν τη δύναμη του NiGHTS, ένα περίεργο μωβ jester που μοιάζει με χαρακτήρα από το σύμπαν του Sonic the Hedgehog, αλλά με λιγότερο έντονη προσωπικότητα. Μαζί με τον NiGHTS, πρέπει να αποτρέψουν τον Wizeman, ένα διαβολικό ον που θέλει να καταλάβει τη Nightopia και εν τέλει τον πραγματικό κόσμο. Υπάρχουν τρία stages, τόσο για τον Elliot όσο και για την Claris, και ένα final stage.
Εκτός απ’ όλα αυτά, κυκλοφόρησε και μια χριστουγεννιάτικη προσθήκη για το ίδιο το παιχνίδι, το Christmas NiGHTS. Το συναντάμε μέσα από bundles για την κονσόλα και μέσα από τα περιοδικά SEGA Saturn Magazine και Next Generation. Είχε μόλις ένα stage για τον κάθε χαρακτήρα, ενώ ιδιαίτερα elements μέσα στην πίστα μπορούσαν να αντικρίσουν οι παίκτες αν έπαιζαν το παιχνίδι στις 25 Δεκεμβρίου, ημέρα Χριστουγέννων, έχοντας βεβαίως στην κονσόλα τους τη σωστή ένδειξη ημερομηνίας και ώρας. Μια τέτοια επινόηση θεωρούνταν σημαντική πρωτοπορία για την εποχή.
Ευτυχώς, το NiGHTS into Dreams... βρήκε τον δρόμο του και σε άλλες κονσόλες. Το 2008 κυκλοφορεί στο PlayStation 2, προσφέροντας βελτιωμένα γραφικά, αλλά μόνο στην Ιαπωνία, ενώ το 2012 κυκλοφορεί σε HD ξανά και στη Δύση στα PlayStation 3, Xbox 360 και PC, γεγονός που το καθιστά περισσότερο προσιτό στους gamers.
Κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2007, κυκλοφορεί το sequel του παιχνιδιού για το Nintendo Wii, με τον τίτλο NiGHTS: Journey of Dreams. Για τους φανατικούς της σειράς μια συνέχεια είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Ωστόσο, οι κριτικές ήταν μέτριες. Ο έλεγχος του χαρακτήρα δεν ήταν τόσο αποτελεσματικός και το gameplay, σύμφωνα με τον τύπο της εποχής, φαινόταν παρωχημένο για τα τέλη της συγκεκριμένης δεκαετίας.
Η SEGA είχε μεγάλες προσδοκίες για το franchise αυτό, το οποίο δεν τα πήγε τόσο καλά όσο η εταιρεία σχεδίαζε, ενώ ο ίδιος ο χαρακτήρας NiGHTS δεν έπαιξε και μεγάλο ρόλο στο εκτεταμένο σύμπαν του Sonic the hedgehog. Ας ελπίσουμε ότι μια μέρα θα συμπεριληφθεί.
Οι προοπτικές ενός πραγματικού crossover NiGHTS και Sonic σαφώς θα εντυπωσίαζαν τους παίκτες που θα είχαν μια ολοκληρωμένη εμπειρία με το NiGHTS into Dreams...
Ας ευχηθούμε ένα τρίτο παιχνίδι να δει το φως της ημέρας ή ακόμη και της νύχτας, όπως αναδεικνύει άλλωστε και το ίδιο το όνομα του NiGHTS.
Ο υπογράφων προτείνει ανεπιφύλακτα στους αναγνώστες να γνωρίσουν το παιχνίδι αυτό, να χαθούν στο σύμπαν του, να εκτιμήσουν και να απολαύσουν την αξιοθαύμαστη μουσική του.
Πηγή: otaquest.com