Μουσικές συναντήσεις: Kei Ogura & Χάρις Αλεξίου

από τον Παναγιώτη Νηφόρο


1   

O γνωστός συνθέτης και τραγουδιστής Kei Ogura θαυμάζει τη δημοφιλή Ελληνίδα τραγουδίστρια Χάρι Αλεξίου. Έχει παρακολουθήσει την αξιοθαύμαστη πορεία της στο ελληνικό πεντάγραμμο, η οποία αρχίζει από τη δεκαετία του ’70. Γνωρίζει τα τραγούδια της και έχει ο ίδιος διασκευάσει και τραγουδήσει το «Η Δικιά Μας Ψυχή (Αμέρικα)», το οποίο αρχικά συμπεριλαμβάνεται στο album «Δι’ ευχών» που κυκλοφόρησε το 1992, πρώτο της δίσκο με την εταιρία PolyGram (αργότερα Universal, σημερινή Cobalt Music), σε μουσική Νίκου Αντύπα και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου, στην ιαπωνική έκδοση ως «Goodbye America». Το κομμάτι περιλαμβάνεται στο album του «Θεωρία» που κυκλοφόρησε το 1994.

Αποδίδει τη γοητεία της Αλεξίου τόσο στη χροιά όσο και στη δύναμη της φωνής της, καθώς επίσης και στα λεπταίσθητα μελίσματα (στολίδια της βασικής μελωδίας ενός κομματιού, φωνητικά ή οργανικά), που διαφέρουν από τα ιαπωνικά, στα τέλεια γυρίσματα, εν τέλει στην υπέροχη τραγουδιστική τεχνική της. Ακούγοντας πολλές φορές τα CD της Αλεξίου, διαπιστώνει ότι είναι εξαιρετική σε όλα τα είδη τραγουδιού. Η Χαρούλα τραγουδά με φωνητικά περάσματα που διαφέρουν από τα αντίστοιχα ιαπωνικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πολυεπιτυχημένο album της «Γυρίζοντας Τον Κόσμο Live '92 - '96» μεταξύ άλλων ξένων γλωσσών τραγούδησε και στα ιαπωνικά το «Shikuramen no Kaori»

Ο Ιάπωνας μουσικός, κάνοντας αναφορά στις ρίζες του, σημειώνει ότι γαλουχήθηκε με παραδοσιακά ιαπωνικά τραγούδια, μπαλάντες, τραγούδια από το κουκλοθέατρο, επικά, ενώ ο πατέρας του έπαιζε κότο. O ίδιος αναπτύσσεται μουσικά και εκτός των άλλων, έχει να επιδείξει openings και endings από anime που έχει γράψει και ερμηνεύσει, όπως των «Ginga Eiyuu Densetsu» και «Shinshaku Sengoku Eiyuu Densetsu: Sanada Juu Yuushi» αντίστοιχα.

Έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι στις συναυλίες του κάποιες φορές χρησιμοποιεί το μπουζούκι, όργανο που υιοθέτησε μετά από το ταξίδι του στην Ελλάδα. Το ενσωματώνει στο βασικό θέμα, με διάφορους τρόπους. Η ηχητική απόχρωση αυτού του οργάνου, που διαφέρει από τον ήχο της κιθάρας είναι ιδιαίτερη.

2

Το «Θεωρία» του Kei Ogura, το «Δι’ ευχών» και το «Έϊ» της Χαρούλας στις ιαπωνικές τους εκδόσεις.

 

Να πούμε ακόμη ότι οι στίχοι των τραγουδιών που έγραψε την περίοδο αυτή, βγήκαν κάπως θεωρητικοί, αφού ήταν επηρεασμένος από την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Ονόμασε, μάλιστα, το άλμπουμ του «Θεωρία» που στα ιαπωνικά θα αποδιδόταν με τη λέξη “kansō”, (σημαίνει “παρατήρησε καλά, σκέψου καλά”), και οι ενορχηστρώσεις του βασίστηκαν στους ήχους της ανατολικής Μεσογείου.

Ο δημιουργός αυτός των πολλών επιτυχιών διατυπώνει την επιθυμία του κάποια στιγμή να τραγουδήσει μαζί με την Ελληνίδα τραγουδίστρια. Εξαίροντας άλλωστε τη γενναιότητα της να αποσυρθεί από τις live εμφανίσεις, μια τέτοια σύμπραξη θα είχε σίγουρα ενδιαφέρον, εκφράζοντας την ανάγκη για αλληλοδημιουργία καλλιτεχνών που αν και προέρχονται από διαφορετικές κουλτούρες υπηρετούν με πάθος, ήθος, γνώση και εντιμότητα τη μουσική σκηνή.

 

Διαβάστε τη συνέντευξη του Κέι Ογκούρα από το GreeceJapan.com εδώ.