Συνέντευξη με τους Sakana Mepa - "Πρέπει και μπορώ"

Ήταν 20 Μαρτίου το 2018 που θυμάμαι να ανεβαίνει στο Youtube ένα cover του Οne Piece. Σε ένα Anime Group το πέτυχα. Μέσα μου λέω άντε να δούμε άλλο ένα καραόκε.

ΜΠΟΥΜ! Κανένα καραόκε και από τις πρώτες νότες θυμάμαι να λέω "ωχ το κομμάτι μπαίνει πολύ δυνατά". Να μην τα πολυλογώ, δεν άργησε το Subscribe και το Like στην προσπάθεια αυτή των παιδιών. Έχω τη χαρά να λέω ότι είμαι από τους πρώτους fan. Μέχρι σήμερα μετρούν 4 επίσημες κυκλοφορίες τραγουδιών, συν μία που θα γνωρίσουμε απόψε! Μιλάμε για τους αγαπημένους μας Sakana Mepa, των οποίων τα τραγούδια τα ακούτε καθημερινά στο Greek Otaku Radio.

Το συγκρότημα αποτελείται από τους:

Δανάη Μιχαηλίδου: Φωνητικά

Αντώνιος Πρεβεζάνος: Φωνητικά/Μπάσο

Bill Kωστάρας: Κιθάρα

Mike Δαρλής: Κιθάρα

27021404_1979393735720820_6188272546956668497_o

Έχουν συμμετάσχει επίσης

Ιάσωνας Κυριακόπουλος - Πλήκτρα
Δευκαλίων Δήμος - Ντραμς
Ελένη Νότα: Ντραμς
Γιώργος Κοσμόπουλος - Κιθάρα

 

 

Μαζί μας έχουμε τον ιδρυτή της ομάδας Sakana Mepa, τον Αντώνη Πρεβεζάνο. Αντώνη χαιρόμαστε που είσαι μαζί μας.

Α. Καλησπέρα Τάσο, σε ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία!

 

1. Θα ήθελα να μας πεις πως ξεκίνησε η όλη ιδέα για τη δημιουργία των Sakana Mepa.


A. Οι Sakana Mepa ήταν κάτι που ήθελα να κάνω πραγματικότητα, αρκετά χρόνια πριν. Δυστυχώς ή ευτυχώς, πολλά πράγματα το καθυστέρησαν όλο αυτό. Ενώ πάντα καθόμουν και έγραφα δική μου μουσική στο στυλ των anime songs ή διασκεύαζα σε δικό μου ύφος προϋπάρχοντα κομμάτια, ποτέ δεν μου δόθηκε η δυνατότητα να το εξωτερικεύσω όλο αυτό. Τελικά, τον Ιούλιο του 2017, έπειτα από ένα random selfοπόστ σε ένα με τη λεζάντα “Ακόμα ψάχνω κιθαρίστα”, μου απάντησε ένα παλικάρι, ονώματι Βασίλης Κωστάρας, ρωτώντας “Για τι φάση ψάχνει κιθαρίστα;”. Τον πήρα κατευθείαν τηλέφωνο, του είπα ότι διασκευάζω anime covers και θέλω να δημιουργήσω YouTube project με αυτά και μου απάντησε ως εξής: “Κοίταξε να δεις τι γίνεται. Το να βρεις άτομα στην Ελλάδα τα οποία ψήνονται να κάνουν κάτι τέτοιο, είναι πραγματικά δύσκολο. Το να βρεις κάποιον που ψήνεται και γουστάρει είναι κοντά ακατόρθωτο και πίστεψέ με, οι πιθανότητες είναι με το μέρος σου”. Έπειτα, μου είπε ότι ξέρει ένα κορίτσι που γουστάρει τη φάση και τραγουδάει και του είπα “Προσλαμβάνεται” χωρίς καν να την ακούσω. Εν τέλει, το κορίτσι αυτό είναι η Δανάη Μιχαηλίδου, η τραγουδίστριά μας μέχρι και σήμερα. Τέλος, έχωσα τον μουσικό μου συνοδοιπόρο (είχαμε μπάντα ως φοιτητές μαζί), Γιώργο Κοσμόπουλο, ο οποίος ανέλαβε τα χρέη του 2ου κιθαρίστα και την Ελένη Νότα στα ντραμς, που συμπλήρωσαν το παζλ μουσικά.
Βέβαια, ένα οπτικοακουστικό project όπως οι Sakana Mepa χρειάζεται και άλλους καλλιτέχνες και επαγγελματίες, πέραν των μουσικών, ούτως ώστε να γίνει πραγματικότητα. Για τον λόγο αυτό θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους σκηνοθέτες Γιώργο Κοίμηση και Μιχάλη Τζωρτζάτο, τους υπόλοιπους συντελεστές για τα βιντεο, Μπάμπη και Κατερίνα Ρέκκα, Γιώργο Μπδε και Αλέξανδρο Ορφανόπουλο καθώς και τον μουσικό παραγωγό μας, Αντώνη Κοντόζογλου για τη μίξη ήχου.

 

2. Ποια ήταν η έμπνευσή σου ως προς το όνομα της ομάδας;

Α. Υπάρχει μια αρκετά περίεργη ιστορία γύρω από το όνομα. Επειδή πιστεύω ότι όταν θέλεις να κάνεις κάτι το οποίο θέλεις να σε συντροφεύει μια ζωή του δίνεις μια πιο ιδιαίτερη, συναισθηματική και μοναδική χροιά, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα όνομα. Έτσι, θέλησα να βρω κάτι το οποίο θα συνέδεε εμένα και τα άλλα δυο άτομα που μόλις είχα γνωρίσει (σ.σ. Βασίλη και Δανάη). Μιλήσαμε μεταξύ μας, σκεφτήκαμε διάφορα και τελικά μου κατέβηκε ένα χαζό λογοπαίγνιο. Το μόνο μας κοινό των 3 μας ήταν το ότι και οι 3 φοιτήσαμε στο “Ωδείο Τέχνης Φακανά”. Έτσι, κάναμε το “Fakana” –> “Sakana” (ήταν από τις λίγες λέξεις που ξέραμε ότι ακούγεται περίπου ίδιο και σημαίνει κάτι στα Ιαπωνικά – σημαίνει “ψάρι”) και το “Mepa” που είναι αναγραμματισμός του “πάμε”. Επομένως, σε πολύ ελεύθερη μετάφραση, σημαίνει “Πάμε Φακανά”.

 

3. Με ποιον τρόπο επιλέγετε τα cover τα οποία δημιουργείτε;

Α. Τα covers τα επιλέγω εγώ, σκεπτόμενος πάντα τις δυνατότητες του καθενός μας, ούτως ώστε να μπορέσουμε να το υποστηρίξουμε, από πλευράς μας, όσο καλύτερα μπορούμε. Η επιλογή γίνεται βάσει της νοσταλγίας ή προσωπικών “απωθημένων” που είχα από παιδί. Προφανώς, είμαστε ακόμα στην αρχή. Θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι στο άμεσο μέλλον θα μπορούμε να κάνουμε πιο μαζικές κυκλοφορίες οι οποίες θα βασίζονται κυρίως σε requests από άτομα/fans που μας ακολουθούν στο ταξίδι μας.

31631993_2036631093330417_5044688686881439744_o

4. Με ποιόν τρόπο μπήκες στον κόσμο των Anime;

Α. Στο τελευταίο έτος της σχολής, καλοκαίρι. Είχαν μείνει κάποια μαθηματάκια για πτυχίο αλλά η όρεξη για διάβασμα είχε πάει θάλασσα για μπάνια και με άφησε μόνο σπίτι μπας και διαβάσω. Έτσι έψαχνα τρόπο να το αποφύγω και είπα να δω κάτι για να ξεσκάσω. Επειδή είχα δει το “Breaking Bad” και πίστευα ότι δεν θα υπήρχε σειρά να με ενθουσιάσει όπως εκείνο, είπα να ξεκινήσω anime. Ο συγκάτοικός μου μού πρότεινε το “One Piece”. Είπε ότι θα το ξεκινούσαμε μαζί αλλά είχε ήδη δει 10-15 επεισόδια και πείσμωσα και έτσι ξεκίνησα ένα άλλο μεγάλο και γνωστό anime, το “Naruto”. Έκτοτε κόλλησα, το ένα έφερε το άλλο κ.ο.κ.

 

5. Θέλω να μου περιγράψεις το πρώτο συναίσθημα και τις πρώτες αντιδρασεις τη στιγμή που δημοσιεύσατε το πρωτο σας κομμάτι στο Youtube.

A. Στιγμές πριν ανέβει το κομμάτι προσπάθησα να βρω έξυπνες ατάκες που θα απομάκρυναν το άγχος από όλους μας, σχετικά με την πρόοδο του 1ου κομματιού, “We Are” από “One Piece”. Έτσι, τους είπα το εξής: “Κοιτάξτε να δείτε... Υπάρχουν μόνο 2 ενδεχόμενα σχετικά με το κομμάτι. Ή θα μας κράξουν ή θα μας κράξουν πολύ”. Τελικά, έπεσα αρκετά έξω καθώς το κομμάτι ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, πράγμα που δεν το πιστεύαμε. Νομίζω σε 2 μέρες έπιασε 3000+ views. Είναι πολύ σημαντικό καθώς δεν είχαμε ανακοινώσει τίποτα, σχετικά με αυτό, πιο πριν και για τα δεδομένα της Ελλάδας, ένα βίντεο σε νέο κανάλι στο YouTube, σε άλλη γλώσσα κ.τ.λ. να πάει τόσο καλά, πραγματικά ήταν πρωτόγνωρο και μη αναμενόμενο για εμάς. Υπήρχαν αμφιβολίες και ενδομπαντικά σχετικά με την πρόοδο και επιτυχία του κομματιού, πράγμα που μας ανακούφισε όλους και μας έδωσε το πάτημα να συνεχίσουμε να δουλεύουμε και να πιστεύουμε στο όλο εγχείρημα.

 

6. Υπάρχουν αρνητικά σχόλια για τη δουλειά σας; Πως τα αντιμετωπίζεις;

Α. Στο καθετί, πιστεύω, υπάρχουν αρνητικά σχόλια. Δεν μας απασχολεί το να μας σχολιάζουν αρνητικά, ήταν κάτι που το περιμέναμε λίγο πολύ εξαρχής. Όταν κάνεις κάτι θα πρέπει να περιμένεις να κριθείς και θετικά αλλά και αρνητικά. Δεν μπορείς να αρέσεις σε όλους και η ελευθερία έκφρασης είναι πάντοτε σεβαστή. Σκεφτείτε να υπάρχει ένα βίντεο με μηδενικό αριθμό dislikes. Είναι σχεδόν απίθανο να αρέσεις σε όλους. Το πιο πιθανό είναι, όταν δεν υπάρχουν dislikes, να το έχουν δει κυρίως οι γνωστοί σου κ.τ.λ. Επομένως, είναι μια άτυπη ένδειξη ότι έχει εμφανιστεί και σε περισσότερο κόσμο που δεν σε ξέρει προσωπικά και κρίνει τη δουλειά σου χωρίς συναισθηματικό δέσιμο. Αλλά και αυτό δεν είναι απόλυτο. Σημασία είναι να βλέπεις το ποτήρι μισογεμάτο. Προσωπικά, βέβαια, δεν έχω κάνει ποτέ dislike σε κανένα βίντεο στο YouTube. Αν δεν με εκφράζει κάτι, απλά το αγνοώ. Αν μου αρέσει τότε το επικροτώ συνήθως με like και subscribe. Πες το σαν ιντερνετική καλλιτεχνική αλληλεγγύη.

81196624_2525249267801928_607912175041773568_o

7. Φτάνουμε στο σήμερα και στη μεγάλη συνεργασία με τον Πάνο Τσαπάρα. Ο άνθρωπος που τραγούδησε για πρώτη φορά το opening του Dragon Ball στην Ελλάδα.  Αρχικά θέλω να μου πεις πως φτάσατε σε αυτή την πολύ όμορφη συνεργασία.

Α. Αν με έβλεπες ακόμα και τώρα, μήνες μετά τη συνάντησή μας με αυτόν τον άνθρωπο-ζωντανό θρύλο, θα έβλεπες ότι δεν μπορώ ακόμη να το πιστέψω. Πάντα θέλαμε να διασκευάσουμε το “Πρέπει Και Μπορώ”. Απλώς, επειδή έχει διασκευαστεί από πολλούς άλλους κατά καιρούς (μιλάμε για το πιο γνωστό και νοσταλγικό opening των 90s), ήθελα να κάνουμε κάτι πρωτότυπο. Έτσι έψαξα στο Facebook, βρήκα τον κύριο Πάνο Τσαπάρα, και παίρνοντας μια βαθιά ανάσα του έστειλα ένα μήνυμα λέγοντάς του ότι σκεφτόμαστε να κάνουμε μια επανεκτέλεση του κομματιού μαζί του, 25 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του. Αυτό που είχα κατά νου ήταν ότι δεν θα ασχολούταν καθόλου με εμάς, όντας τελείως άγνωστοι και μουσικά αλλά και προσωπικά με εκείνον. Δεν εμπιστεύεσαι εύκολα τον οποιονδήποτε επιτήδειο που θα σου στείλει μήνυμα στο ίντερνετ. Ο άνθρωπος, όμως, όχι μόνο άκουσε τη δουλειά μας αλλά και μας απάντησε σαν να είμαστε παιδιά του και να μας ήξερε χρόνια, μας έδωσε αυτή την ευκαιρία και συμμετείχε σε όλο αυτό.

 

8. Θα ήθελα να μου περιγράψεις πως ειναι η εμπειρία να δουλεύεις με έναν θρύλο σαν τον Πάνο Τσαπάρα.


Α. Όπως προείπα, δεν μπορούμε ακόμη να το πιστέψουμε. Και 100 φορές να συνέβαινε το ίδιο πάλι σαν το πιο άπιαστο όνειρο θα μου φαίνεται. Με το που μπήκε στο στούντιό μας, στα 9800 Studios, νιώσαμε πραγματικό δέος. Μας μίλησε για τις εμπειρίες του σχετικά με την παραγωγή κομματιών για κινούμενα σχέδια, ιστορίες από την πολυετή εμπειρία του στον χώρο κ.τ.λ. Πραγματικά μιλάμε για ένα τοτέμ για την όλη σκηνή. Είμαστε πολύ τυχεροί.

 

9. Ποια ήταν η πιο ωραία σου στιγμή κατά τη διάρκεια των εγγραφών;

Α. Η ωραιότερη μέρα, προφανώς, ήταν και αυτή που ηχογραφήσαμε τον κύριο Τσαπάρα. Αρχικά προσπάθησε να βάλει εμένα να τραγουδήσω το κομμάτι, αλλά, προφανώς, και δεν μπορούσα να το πω καλά και πίστευα ότι ήταν τρομερά μεγάλη ασέβεια να τραγουδάω τόσο άσχημα μπροστά του. Φαντάσου ντροπή που ένιωσα, έτρεμα ολόκληρος. Εν τέλει, μπήκε ο κύριος Πάνος μέσα. Τρελαθήκαμε όλοι! Με το που μπήκε ήξερε ακριβώς πώς θέλει τα settings στο μικρόφωνό του, τον τόνο, όλα. 1ο σοκ εκεί για όλους μας. Έπειτα, με το που μπήκε το instrumental ιδρώσαμε όλοι, λέμε “Αν δεν μπει ο πρώτος στίχος δεν το πιστεύουμε ότι συμβαίνει ενώπιον των ματιών και των αυτιών μας όλο αυτό”. Και ξάφνου ακούμε “ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΚΑΙ ΩΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ!”. Αυτό ήταν. Ανατριχίλα, νοσταλγία, συγκίνηση, όλα μαζί σε ένα. Τι θεατρικότητα, τι γρέζι, τι χροιά... Πραγματικά, βλέπω και ακούω πρώτη φορά κάποιον επαγγελματία σε όλα. Πέραν όλων αυτών, που ξαναλέω ότι κάθε στιγμή με τον άνρθωπο αποτελούσε και διαφορετική εμπειρία ζωής, πιστεύω ότι η αγαπημένη και πιο ωραία μου στιγμή ήταν όταν του έδωσα τους στίχους του 2ου κουπλέ, που είχα γράψει, για να τους τραγουδήσει. Ο άνθρωπος μου είπε ότι ήταν τέλειοι και απλά μπήκε και τους τραγούδησε ενώπιόν μας. Μου είπαν τα παιδιά της μπάντας ότι καθόλη τη διάρκεια που τους ηχογραφούσε ήταν λες και παρατηρούσα τον θεό με τα ίδια μου τα μάτια. Πραγματικά η ωραιότερη εμπειρία ζωής για εμένα. Θα έχω να το λέω μια ζωή. Ένας τέτοιος θρύλος που γαλούχησε γενιές και γενιές δέχτηκε και τραγούδησε στιχάκια ενός παιδιού από μια μικρή πόλη, την Αμφιλοχία. Σε αυτό το σημείο, πρέπει να αναφέρω, ότι το cover μας στο “Dragon Ball” είναι full και είναι βασισμένο στην Ιαπωνική/αυθεντική εκδοχή του κομματιού, “Makafushigi Adventure” (= “Μυστική Περιπέτεια”) και η δομή του είναι παρόμοια με εκείνο. Επειδή, δεν υπήρχαν στίχοι στο 2ο διαφορετικό κουπλέ στην Ελληνική μεταγλώττιση, γράψαμε τους στίχους που θα ακούσετε στο κομμάτι και υποδηλώνουν τον ίδιο ταξιδευτή που ψάχνει ανά τον κόσμο τις Dragon Balls και ακόμα και σήμερα, 25 χρόνια μετά, ταξιδεύει σε αυτό το μυστικό ταξίδι και δεν θα σταματήσει μέχρι να τις βρει, όσα χρόνια κι αν περάσουν. Εξάλλου, σημασία έχει το ταξίδι και όχι οι Dragon Balls :p

 

100737633_249719179687849_4520226918947094528_n

10. Ποια είναι τα σχέδιά σου με την ομάδα στο μέλλον;

Α. Έχουμε διάφορα σχέδια για το μέλλον, τα οποία θα ανακοινώσουμε εν καιρώ. Ετοιμάζουμε όμορφα πράγματα και πιστεύουμε ότι θα τα λατρέψετε όσο εμείς.

 

11. Θέλουμε να μοιραστείς το δικό σου μήνυμά με τους ακροατές και αναγνώστες του Greek Otaku Radio και όλον τον κόσμο που σας υποστηρίζει από την πρώτη στιγμή.

Α. Τάσο, θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για άλλη μια φορά για τη φιλοξενία και τη συνέντευξη, για την τιμή που μας κάνεις να παρουσιάζεις τα κομμάτια μας μέσω του σταθμού και το ότι εσύ και το Greek Otaku Radio είστε εκεί για εμάς και μας στηρίζετε σε όλο μας το ταξίδι από την 1η μέρα. Αυτό που θα ήθελα να πω στον κόσμο που διαβάζει και μας ακούει είναι να ακούτε Greek Otaku Radio, να στηρίζετε την anime/manga κοινότητα γιατί μας χρειάζεται όλους, να πιστεύετε στα όνειρά σας και να κάνετε αυτό που θέλετε και αγαπάτε. Αν το θέλετε και το πιστεύετε πραγματικά κάποια στιγμή θα αναταμειφθείτε για αυτό. Α, και να ακούτε Sakana Mepa στο Greek Otaku Radio ή το YouTube, subscribe/like/comment/καμπανάκι στο τελευταίο, ακολουθήστε μας στο Instagram (@sakanamepa), στο Twitter (@MepaSakana) ή στο Facebook (Sakana Mepa). JAA NEE!

 

Tέτοια πράγματα καλό είναι να γίνονται θα πω εγώ. Εννοείται πως είμαστε δίπλα σας πρώτα απ' όλα γιατί είστε καλά παιδιά και αυτό είναι που μετράει! Ύστερα παλεύουμε όλοι μαζί για έναν κοινό στόχο έχοντας την ποιότητα και την αγάπη σε αυτό που κάνουμε πάνω απ όλα. Ο καθένας στο είδος του είναι το πιο σημάντικο. Γιατί είναι σημαντικό να έχεις ταυτότητα και να ξέρεις τα πράγματα που μπορείς να κάνεις πολύ καλά. Και όλοι μαζί με αλληλουποστήριξη και σεβασμό μπορούμε να πετύχουμε μεγάλα πράγματα. Υπάρχει και αυτή η μερίδα βέβαια που θέλει να πρωταγωνιστεί μόνη της και να μην μοιράζεται τίποτα. Ο καθένας διαλέγει το δρόμο του.

Τα είπε ο Αντώνης αλλά θα τα πω κι εγώ πιο αναλυτικά που μπορείτε να βρείτε τα παιδιά με τα ανάλογα links αρκεί να πατήσετε πάνω στο όνομα που θέλετε (σας κάνω εύκολη τη ζωή):

Sakana Mepa Youtube Channel
Sakana Mepa Instagram
Sakana Mepa Facebook
Sakana Mepa Twitter

22860084_1925768981083296_2092157705767004716_o

Επιμέλεια ερωτήσεων: Τάσος Νταπαντάς 

CollageMakerohuiougi_20200527_223519884

To κομμάτι θα παίξει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην εκπομπή του Τάσου Νταπαντά, Midnight Dreamers την Παρασκευή 29/05/2020 στις 22:30