Game Review: Genshin Impact
Greetings για ακόμη μια φορά. Alucard εδώ, και σήμερα σας έχω κάτι ξεχωριστό. Μιας και γίνεται χαμός με το συγκεκριμένο τις τελευταίες μέρες, είπα να κάνω ένα review του Genshin Impact. Buckle up, γιατί έχω να πω ΠΟΛΛΑ. Tl;dr Να το δοκιμάσετε, αλλά μην ελπίζετε να το κάψετε, ακόμα και να θέλετε.
Ας τα πάρουμε από την αρχή, για όσους δε γνωρίζουν: Το Genshin Impact είναι ένα νέο δωρεάν παιχνίδι για Android, PC, PS4, iOS και προσεχώς Nintendo Switch. Ο λόγος που έχει γίνει χαμός είναι κυρίως λόγω του μεγέθους και της ομορφιάς του, τα οποία είναι πρωτόγνωρα στον κόσμο του mobile gaming.
Πριν αρχίσω το review, θα σας αφήσω εδώ ένα μικρό υπόμνημα με όρους, τους οποίους θα χρησιμοποιήσω στο review, και είναι αποκλειστικά για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Θα τους εξηγήσω περαιτέρω αργότερα στο άρθρο.
OR: Original Resin
AR: Adventure Rank
WL: World Level
CL: Character Level
Πάμε λοιπόν. Αφού έχετε φτιάξει λογαριασμό και όλα τα σχετικά, το παιχνίδι ξεκινάει με ένα cutscene, που δείχνει δύο αδέρφια, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, να πολεμάνε έναν τρίτο χαρακτήρα. Σε αυτή τη μάχη ο παίκτης δε παίρνει μέρος, αλλά επιλέγει τον χαρακτήρα με τον οποίο θα αρχίσει το παιχνίδι, το αγόρι ή το κορίτσι. Οι δύο αυτοί χαρακτήρες δεν έχουν ονόματα, ο παίχτης τους δίνει ό,τι όνομα θέλει. Κάποια στιγμή πάνω στη μάχη, ο χαρακτήρας που πολεμάνε τους χωρίζει, και τους στέλνει σε διαφορετικούς κόσμους (isekai time!). Εδώ σιγά σιγά ξεκινάει το κανονικό παιχνίδι, και ο παίκτης παίρνει τον έλεγχο του χαρακτήρα που επέλεξε.
Με την πρώτη ματιά, ο παίκτης θα δει το πόσο όμορφο είναι το παιχνίδι και πραγματικά αυτό είναι από τα πιο δυνατά του σημεία. Το παιχνίδι βρίθει από ζωντάνια και μοναδικά περιβάλλοντα, τα οποία σε καλούν να τα εξερευνήσεις και να μην αφήσεις τίποτα στη σφαίρα του αγνώστου. Όσοι έχουν παίξει Zelda: Breath of the Wild, θα δουν ότι το art style (και όχι μόνο) του παιχνιδιού είναι παρόμοιο με το BotW.
Η μουσική του παιχνιδιού είναι φανταστική και απίστευτα προσεγμένη. Κάθε περιοχή έχει τη δική της μουσική επένδυση για να ταιριάζει στο aesthetic της και μπορείτε άνετα να αφήσετε το παιχνίδι να παίζει στο background, ενώ εσείς χαλαρώνετε ακούγοντας τα OST του. Το voice acting του παιχνιδιού είναι και αυτό αψεγάδιαστο, με voice actors όπως Rie Tanaka, Saito Chiwa και Toriumi Kohsuke, ενώ μπορείτε να επιλέξετε Αγγλικά, Ιαπωνικά, Κινέζικα και Κορεάτικα για τις φωνές.
Ο απώτερος σκοπός του παιχνιδιού είναι να βρει ο χαρακτήρας του παίκτη το χαμένο του αδερφάκι, ταξιδεύοντας και εξερευνώντας τις διαφορετικές περιοχές του παιχνιδιού, οι οποίες ναι μεν είναι λίγες μέχρι τώρα, αλλά μη ξεχνάτε ότι το παιχνίδι είναι φρέσκο ακόμα. Εδώ να πω ότι εγώ παίζω το παιχνίδι στο PC, οπότε ό,τι αναφερθεί που αφορά έλεγχο και κίνηση χαρακτήρα, καθώς και την εμφάνιση του UI (user interface) και του HUD (heads up display), αφορούν την έκδοση του PC.
Το παιχνίδι είναι action adventure gacha (ναι δυστυχώς, αλλά τι περιμένατε) RPG, με προαιρετικό Co-op. Αυτό σημαίνει ότι ο παίχτης μπορεί να ολοκληρώσει όλο το περιεχόμενο (έως τώρα) του παιχνιδιού μόνος του, χωρίς βοήθεια. Το gameplay είναι σχετικά απλό. Ανεβάζεις level τους χαρακτήρες σου, τους δίνεις όπλα, ανεβάζεις level στα όπλα, και τους δίνεις artifacts, στα οποία – you guessed it – ανεβάζεις το level. Ουσιαστικά το main gameplay loop είναι:
- Σκότωσε εχθρούς και άνοιξε σεντούκια για να πάρεις level up materials, όπλα και artifacts
- Ανέβασε το level του εξοπλισμού σου
- Go to 1
Απλά τα πράγματα. Τόσο απλά, που από κάποια στιγμή και μετά καταντάει βαρετό, αλλά ευτυχώς το παιχνίδι έχει δώσει πολύ σημασία στο adventure κομμάτι. Είναι γεμάτο με πράγματα να δεις και να εξερευνήσεις, καθώς και ουκ ολίγες ανταμοιβές για το χρόνο που ξόδεψες για να πας να δεις κάτι που σου κίνησε την περιέργεια. Tip: Αν κάτι σου φαίνεται περίεργο, οι πιθανότητες είναι ότι υπάρχει λόγος που είναι έτσι. Εξερεύνησε την περιοχή και όλο και κάτι θα βρεις.
Όσο προχωράς στο παιχνίδι, θα ξεκλειδώνεις σιγά σιγά ένα (περιορισμένο, μη τα θέλουμε όλα δικά μας) cast χαρακτήρων. Όταν ξεκλειδώσεις κάποιον θα τον έχεις διαθέσιμο για μάχη, αλλά στο party σου έχεις maximum 4 χαρακτήρες, τους οποίους μπορείς να εναλλάσσεις όποτε θες. Μπορείς να πάρεις- συγγνώμη- να τύχεις ήθελα να πω και άλλους χαρακτήρες, με το gacha system του παιχνιδιού. Μαζεύοντας primogems αγοράζεις Wishes, τα οποία σου επιτρέπουν να κάνεις pulls από το εκάστοτε gacha event, και αν οι θεοί του RNG σε ευλογήσουν, θα έχεις έναν καινούργιο χαρακτήρα στη κατοχή σου. Δε βρήκες αυτόν που ήθελες; Κρίμα, ξαναπροσπάθησε. Το gacha system είναι ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία του παιχνιδιού έχει έσοδα. Το καλό είναι οτι μπορείς να παίξεις το παιχνίδι και να το τελειώσεις χωρίς να χρησιμοποιήσεις το gacha system, απλά είναι καλό να έχεις επιλογές σε ένα παιχνίδι με μηδαμινό customization. Εδώ σας δείχνω τους δικούς μου χαρακτήρες. Με κόκκινο πλαίσιο είναι οι χαρακτήρες που μπορείς να ξεκλειδώσεις δωρεάν.
Το παιχνίδι σε αφήνει να τρέξεις, να σκαρφαλώσεις όπου θες, να κάνεις gliding και γενικότερα σου δίνει αρκετά εφόδια για να εξερευνήσεις. Αυτό όμως που δε σου δίνει είναι την ελευθερία να κάνεις τα παραπάνω για όσο θες. Το stamina system του παιχνιδιού είναι τέρμα εκνευριστικό, και τις περισσότερες φορές δεν έχει νόημα. Πως λειτουργεί: Όταν κάνεις κάποια από τις παραπάνω δραστηριότητες, εμφανίζεται ένα stamina bar δίπλα από τον χαρακτήρα σου που σιγά σιγά αδειάζει. Όταν αδειάσει τελείως, ο χαρακτήρας σου σταματάει ό,τι κάνει, και μετά από λίγο το stamina bar αρχίζει να ξαναγεμίζει. Αυτό δεν ακούγεται τόσο κακό, μέχρι να σου τελειώσει το stamina ενώ κολυμπάς ή ενώ σκαρφαλώνεις, ή ενώ κάνεις gliding 200 μέτρα από το έδαφος.
Σας μίλησα για όπλα και σκότωμα εχθρών, αλλά πως το κάνεις αυτό; Την ερώτηση έρχεται να απαντήσει το combat system. Εξαιρετικά απλό, αποτελείται από 5 κινήσεις: regular attack, charged attack (χαλάει stamina), main ability, ultimate ability, dodge (επίσης χαλάει stamina). Θα μου πείτε σιγά τα αυγά, τότε δεν έχει νόημα να προσπαθήσω. Εδώ όμως κάνετε λάθος, γιατί το παιχνίδι έχει άλλο ένα σύστημα, τα Elemental Reactions. Υπάρχουν συνολικά 7 elements, τα οποία κάνουν reactions μεταξύ τους. Μη φανταστείτε όμως τίποτα ιδιαίτερα πολύπλοκο, αφού μόνο 2 elements τη φορά επιτρέπεται να κάνουν reaction. Για να γίνει και άλλο reaction μετά, χρειάζονται άλλα 2 elements. Το ωραίο με τα elements είναι ότι μπορούν να επηρεάσουν τον κόσμο γύρω σας, αλλά και εσάς τους ίδιους. Αν για παράδειγμα βρίσκεστε σε ένα πράσινο λιβάδι και κάποιος εχθρός σας επιτεθεί με φωτιά, το γρασίδι κοντά σας θα πάρει φωτιά. Για μερικά δευτερόλεπτα, ενώ εσείς θα έχετε το στοιχείο της φωτιάς πάνω σας, και αν είστε γρήγοροι και έξυπνοι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την φωτιά στα χόρτα προς όφελος σας.
Ας μελετήσουμε τώρα τα δύο κύρια συστήματα του παιχνιδιού: Το quest system και το leveling system. Όποιος έχει παίξει πάνω από τρία RPGs στη ζωή του, θα γνωρίζει ότι στα περισσότερα RPGs έχεις quests. Αποστολές δηλαδή που σου δίνουν οι NPCs του εκάστοτε παιχνιδιού, από το να πας να σώσεις μια γάτα από ένα δέντρο, μέχρι και να σταματήσεις έναν τρελό θεό από το να καταστρέψει την πραγματικότητα.
Οποιαδήποτε η βαρύτητα του quest, ένα είναι σίγουρο: Θα βγεις κερδισμένος. Πάντα υπάρχει κάποια ανταμοιβή για την ολοκλήρωση ενός quest στο Genshin Impact, είτε αυτό είναι λεφτά, είτε materials, είτε EXP, ή πολλές φορές συνδυασμός των παραπάνω. Γενικότερα, τα βήματα είναι:
1) Πάρε ένα quest
2) Κάνε αυτό που σου λέει
3) Επέστρεψε να πάρεις την αμοιβή.
Το Genshin Impact έχει πολλά και διάφορα quests, κάποια από τα οποία χρειάζονται συγκεκριμένο AR για να μπορέσεις να τα δεχτείς. Τι είναι όμως το AR;
Εδώ μπαίνουμε στο leveling system του παιχνιδιού, το οποίο είναι ΤΕΡΜΑ σπαστικό. Για να σας δώσω να καταλάβετε, στα περισσότερα single player RPGs έχεις τον (ή τους) χαρακτήρα(ες) σου, σκοτώνεις τέρατα, παίρνεις levels, όλα ωραία όλα καλά. Στο Genshin Impact τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ναι, παίρνεις EXP από τα τέρατα που σκοτώνεις, αλλά η ποσότητα αυτή είναι πενιχρή, και αν βασιστείς σε αυτό για EXP, τότε σε βλέπω να παίζουν οι απόγονοι σου εφτά γενιές μετά, και ακόμα να μην έχουν κανένα max level χαρακτήρα. Το EXP από εχθρούς είναι επίτηδες απαίσιο, γιατί το παιχνίδι θέλει να χρησιμοποιήσεις items τα οποία σου δίνουν κατευθείαν EXP. Τα items αυτά τα βρίσκεις μέσα σε σεντούκια ή τα παίρνεις από quest rewards.
Δυστυχώς, όμως, τα levels δε σταματούν εδώ. Κάνοντας quests, ανοίγοντας σεντούκια και γενικότερα εξερευνώντας, ανεβάζεις το Adventure Rank (AR) σου. Το AR είναι αυτό που θα σου επιτρέψει να πάρεις καλύτερα quest, καθώς και να ανεβάσεις περαιτέρω το level των χαρακτήρων σου και τα abilities τους. Το κακό με αυτό είναι ότι ανεβαίνει αργά, με αποτέλεσμα να έχεις εξαντλήσει όλα τα quests, και να πρέπει ή να σταματήσεις να παίζεις και να μπεις την επόμενη μέρα για περισσότερα quests, ή να εξερευνείς από εδώ και από εκεί για να πάρεις μερικά ψίχουλα από AR exp. Το AR σχετίζεται (πολύ κακώς) και με τα main story quests, οπότε αν θες να συνεχίσεις την ιστορία, πρέπει αναγκαστικά να ανεβάσεις το AR σου.
But wait, there's more! Όσο περισσότερο ανεβάζεις το AR, θα ανεβαίνει και το World Level (WL) σου. Αυτό αρχίζει από το 0, και ανεβαίνει κατά 1, ξεκινώντας από το AR 20. Μετά αυξάνεται ανα 5 AR. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα:
1) να αυξάνονται τα επίπεδα και η δυσκολία (βασικά η ζωή και το damage που κάνουν) των εχθρών
2) να μη μπορούν άτομα με χαμηλότερο WL να μπουν στον κόσμο σου
3) να γίνεται καλύτερο το loot που παίρνεις
Tl;dr Το leveling είναι απαίσιο και χρησιμοποιείται σαν gating mechanism για να σε αποτρέψει από το να παίζεις πολύ, και δεν είναι το μόνο.
Το co-op κομμάτι του παιχνιδιού, δυστυχώς δεν είναι ούτε χρήσιμο, ούτε και ιδιαίτερα διασκεδαστικό για μένα. Αυτό είναι λόγω διάφορων παραγόντων, και ο κύριος είναι τα dungeons. Τα dungeons (domains λέγονται στο Genshin) είναι εύκολα είτε πας solo είτε co-op, μικρά σε έκταση και διάρκεια, και για να πάρεις τα rewards πρέπει να χρησιμοποιήσεις το currency που ονομάζεται Original Resin (OR). Έχεις συνολικά 120 OR, και χρησιμοποιείς από 20 μέχρι 60 ανα dungeon ή Elite Enemy. Τα OR ανανεώνονται με ρυθμό 1 ανα 8 λεπτά, οπότε για να επανέλθουν στην αρχική τους ποσότητα θα χρειαστεί να περιμένετε 16 ώρες. Μπορείτε να τα ανανεώσετε είτε με primogems (αλλά μόνο 4-5 φορές την ημέρα, και με αυξανόμενο primogem cost ανα ανανέωση) είτε με Fragile Resin (το οποίο παίρνετε από AR rank up rewards).
Σημείωση: Τα OR δεν έχουν να κάνουν με το πόσες φορές μπορείτε να κάνετε dungeons, αλλά πόσες φορές μπορείτε να πάρετε rewards. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε πχ να τελειώσετε τα δικά σας dungeons και μετά να βοηθήσετε κάποιον φίλο σας με τα δικά του, χωρίς όμως εσείς να πάρετε κάποιο reward.
Γενικότερα, με τους φίλους σας ΜΠΟΡΕΙΤΕ: Να σκοτώσετε εχθρούς στο open world, να μπείτε σε dungeons, να μαζέψετε resources (plants, mining). ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ: Να δεχτείτε και να κάνετε quests μαζί (εκτός από τα daily commissions, τα οποία θα δώσουν rewards μόνο στον παίχτη του οποίου ο κόσμος χρησιμοποιείται), να πάρετε τα chest rewards στο open world, να μαζέψετε anemoculus.
Το καλό με το co-op είναι ότι το παιχνίδι υποστηρίζει crossplay ανάμεσα σε όλες τις πλατφόρμες που έχει κυκλοφορήσει, οπότε δε χρειάζεται να ανησυχήσετε για το που θα το παίξετε, αφού όλοι μπορούν να βρεθούν με όλους. Αυτό επίσης έχει ως αποτέλεσμα σχεδόν άμεσο matching για όλα τα dungeons, λόγω του μεγάλου αριθμού παιχτών.
Συνοψίζοντας, το Genshin Impact είναι ένα πανέμορφο εξωτερικά παιχνίδι, αλλά μη περιμένετε να παίζετε ώρες ατελείωτες, γιατί τα συστήματα που έχει δεν επιτρέπουν το “κάψιμο”. Οι developers δέχονται feedback και το παιχνίδι δεν είναι ολοκληρωμένο, και σίγουρα θα γίνει καλύτερο και μεγαλύτερο. Δοκιμάστε το ανεπιφύλακτα (είναι και δωρεάν, τι άλλο θέλετε;).
Αυτά για σήμερα. Sorry για το μυθιστόρημα, αλλά δε μπορείς να περιορίσεις ένα RPG σε 2 σελίδες, κρίμα είναι. Until next time, peace!